Новини и събития

Музеите като социални и образователни пространства

Поредният приложен семинар от поредицата „Музеите като социални и образователни пространства” се проведе на 27-29 март в Регионалния археологически и Регионалния исторически музей в Пловдив. Поредицата обучения са част от програмата на Пловдив – Европейска  столица на културата 2019, и се организират от Комисия „Фулбрайт” в партньорство с Фондация “Моят музей”. Семинарът през месец март бе посветен на три теми —  елементи на успешната музейна интерпретация, интерпретация на музеен предмет и музейни гидове и образователни пособия. Обединяващата тема на занятията, както и на целия семинар бе работата с публика, като основното предизвикателство бе да се преосмисли образователната дейност като се даде активна роля на музейния посетител. В семинара се включиха представители на десет музейни институции от Пловдив и региона, като от самото начало ентусиазмът и енергията на участниците създадоха атмосфера на приложно ателие. Убедени сме, че упражненията по писане на музейни текстове свързани с експонатите и изготвянето на образователни пособия като работни листи и тематични гидове ще доведат до изготвянето на работещи модели с реално приложение. В това отношение моделите представени от Мария Карадечева (РИМ-Пловдив) и Лиляна Липчева (Учебен музей към РИМ-Варна) бяха изключително полезни.

За желанието за развитие в работата с публиката говори и предложението на участниците да се създаде общност за музейните специалисти в Пловдив, сред която да се споделя опит и да обсъждат практически решения за работа с публиката.

Третото от поредицата практически обучения за музейни специалисти от Пловдив и региона ще се състои на 13 април.

0