Новини и събития

Музеите като социални и образователни пространства

Как мисията и това, което прави Вашия музей усилват убеждаващото въздействие на публичния Ви разказ за него?

Какво бихте направили, за да нямате нито един посетител в музея или как да обърнете внимание на това, което можете да подобрите в музейната среда?

Как премерената провокация може да се превърне в средство да привлечем вниманието, интереса и активното отношение на публиката?

Това бяха някои от централните теми, които Милин Джалалиев и Вики Петрова, PR специалисти от екипа на Publicis One, разгърнаха в занятия и дискусии по време на третия семинар по проекта „Музеите като социални и образователни пространства”, който се проведе на 13 април в Регионалния археологически музей в град Пловдив. Поредицата обучения са част от програмата на Пловдив – Европейска  столица на културата 2019, и се организират от Комисия „Фулбрайт” в партньорство с Фондация “Моят музей”.

Гост на семинара бе и Весела Сариева, създател на Фондация „Отворени изкуства”, която сподели развитието на визията развитието на пловдивската „Нощ на музеите”. Какви са поуките от кампанията на Весела за набиране на средства за реставрация на 20 картини от фонда на  РЕМ–Пловдив чрез българска платформа за групово финансиране.

Чрез анализи на образи и текстове в богата селекция от музейни брошури участниците в семинара, които бяха представители на музеи и галерии от Пловдив и региона, изведоха основни послания за ценностите на съответните музеи и ролята на публиката в тях. Следващото обучение по проекта ще се състои на 4 май.

0